27 Ağu 2014

Emzik Bırakma Savaşımız

Kimileri erken desede 17.ayına giren Ela ya emzik bıraktırma konusunda kararlıydım.Nasılsa kokladığı battaniyesi uyku arkadaşı olur diyerek 24.08.2014 Pazar günü kolları sıvadım.

Halamdan duymuştum ilk iş emziği öğle uykusuna yakın BAL a batırdım.Ela emziği  almak istediğinde yapış yapış olduğunu farkedip pis dedi bıraktı.Döndü dolaştı yıka dedi yıkar gibi yaptım verdim baktı hala yapış yapış SİL diye buyurdu küçük hanım.Siler gibi yaptım verdim eline baktı yine yapış yapış pis olmuş atalım demeye kalmadı PİS deyip attı.

Öğle uykusuna yatacağı sıra meme diye ağladı pis oldu attık desekte fayda etmedi.Baktım olmayacak ucunu kesip verdim eline beğenmedi ememedi kendi gitti çöpe attı.Ama malesef o gün hiç öğle uykusu uyumadı.

İlk gecemiz umduğumuzdan iyi geçti.Bütün gün uyumadığı için gece evdeki salıncakta oynarken uyudu.Sabaha karşı 05:00 de kalktı süt verdim kendi kendine uyudu.Allah ım nekadar kolay oldu diyerek sevinmedim dersem yalan olur havalara uçtum resmen.

Mücadelemizin 2.gününde iş anneannesine düşüyor.Vee öğlen uykusunda kıyametler koptuğu raporunu aldım.Ayakta sallanmayı da sevmediği için uykuya dalamadıkça ağlamış.İşin ilginci o çok sevdiği battaniyesinide asla istemiyor.Halbuki en büyük dayanağım oydu.

2.günün gecesi tam bir KABUS tu gündüz uyumadı gece uyur belki desemde olmadı.Yağız ında ateşlenmesi tuz biber oldu.Sabaha kadar nöbet tuttuk.Komşular site yönetimine koşun çocuklarını kesiyorlar diye şikayet etseler haklılar.Öyle böyle ağlamak yok yani.Buarada MEME diye hiç ağlamadı sadece uykuya dalmakta sorun yaşadığını düşünüyorum.Sıfır uykuyla biz işe abi kardeş anneanneye gitti.Gündüz yine aynı bağrışmalar.Ve dün gece artık pes ettik baktım yine aynı senfoni başladı rahat rahat uyusun yeter bu eziyet dedim verdim memesi ama bizim inat hatun almadı.Evet evet memeyi cidden istemedi bu sefer hayır diyerek daha çok ağlamaya başladı.Ee memeyi almıyor susmuyor uyumuyor derken neyse ki yine salıncakta uyudu ve yatağına yatırırken yine ağlamaya başladı.01:00 e kadar böyle devam etti sonrasını hatırlamıyorum sızmışım :) sabah 6 da sesine uyandım süt verdim ve bidaha uyumadı bağırmadıda.Buna şükür uyumasın ama yeterki bağırmasın da....

Yağız iyi şükür ateşi 1 gece oldu ve geçti.Ama Ela ile işimiz zor.Sanırım birkaç gün daha böyle geçecek.Yoksa ben busefer de emzik alıştırma savaşına girebilirim :)) 

NOT: Erken daha küçük diyen arkadaşlarım oldu.Fakat son zamanlarda iyice emzik + battaniye bağımlısı olmuştu.Ve zor ikna olan bir çocuk olduğu için 2 yaşından önce bu işi bitirmeliydim.Fazlasıyla da inat zaten küçükhanım.

Sonuç : Mücadeleye devam sanırım yolun başındayım.Ve #elvedaemzik demeyi çok istiyorum.

Sevgiler,
Uykusuzanne
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 yorum:

  1. Şimdiden kolaylıklar dilerim,zor bir sürece girmişsiniz,inşallah kolay atlatırsınız,bizimkine emziği 9 aylıkken bıraktırdım,3 gün gece gündüz ağladı ama şükür sorun olmadı, keşke biberonu da bıraktırsaydım 3 yaşını 2 ay geçti hala direniyor,bardakta içmemek için....

    YanıtlaSil
  2. keşke bende daha erken bıraktırsaymısım dedim hakkaten bukadar direnmezdi belki.Umarım en kısa surede uyku düzenimiz yerine gelir hepimiz hayalet gibi geziyoruz :) biberon brıaktırmakta ayrı bir zor yası gectikce inat ediyorlar çocuk büyütmek zor iş hakkaten Allah yardımcımız olsun :) tesekkur ederim yorumun icin sevgiler..

    YanıtlaSil

Okuduysan ses ver ;)

Bumerang - Yazarkafe